Vicenç Roca i Diego


Benvolgut visitant, he creat aquest lloc en memòria del meu estimat oncle Vicenç Roca i Diego que morir cristianament el 28 de novembre del 2021 a l'edat de 87 anys a Lloret de Mar.

Compartíem una afició en comú, el modelisme naval, aquest espai l'origen del qual evoca la passió de Vicenç Roca i Diego i que avui volem reflectir a internet en forma de "blog", per fer una exposició de totes les seves obres d'una manera simple i publica.

Vicenç Roca i Diego era un home apassionat pels vaixells en miniatura fins a l'extrem de documentar-se en llibres, enciclopèdies, registres navals, etc. sobre models reals que no existien físicament avui dia i aconseguia recrear-los fidelment a una exactitud a escala excepcional.

Altres vegades comprava el kit, però es quedava amb els plànols i llançava pràcticament la resta del contingut de la caixa, perquè ?, doncs si… com s'imagina vostè, ho creava amb fustes nobles i peces de més qualitat i detall.

Que aquesta plataforma virtual serveixi despai de trobada, per compartir afició, informació, comentaris i sobretot gaudir.

Els missatges de text que trobareu en aquest Blog són testimoni directe de la meva relació amb el meu oncle Vicenç Roca i Diego i dels qui el van conèixer en persona. la informació que publico en aquest humil espai em va ser revelat per ell mateix durant els anys, vaig pendre bonament totes les notes que em va ser possible i amb això desitjo que siguin d'utilitat com ho han estat per a mi.

Finalment, voldria recordar com  el tiet m'al·lucinava amb l'habilitat que tenia en aconseguir qualsevol component del vaixell, com ho fabricava amb les seves pròpies mans i eines i d'on treia la fusta, com no… d'una perera del jardí.